Cine are de câștigat din criza mondială de cipuri: a anunțat deja profituri record, din cauza scumpirilor

de: Alexandru Puiu
11 10. 2021

Anul 2020, pe lângă faptul că a dat startul unei pandemii globale, s-a reflectat într-o criză mondială de cipuri, microcipuri, semiconductoare. Ca în cazul oricărei crize, cineva are de câștigat din asta, iar victorioșii încep să iasă la iveală.

În timp ce numeroși producători din industria auto au fost nevoiți să-și întrerupă producția și, implicit, să înregistreze pierderi semnificative pe partea de profitabilitate, Samsung Electronics trece prin cea mai bună perioadă din istoria companiei. Tocmai a publicat estimările financiare pe trimestrul trei, iar veștile bune se țin lanț, din cauza creșterii prețurilor la semiconductori.

Samsung, gigantul care se bucură enorm de criza cipurilor

Samsung Electronics și-a publicat estimările de profit pentru trimestrul trei fiscal din 2021. Creșterea estimată față de aceeași perioadă a anului trecut este de 27,94%, iar motivul principal constă în creșterea prețurilor la semiconductori. Ajută și faptul că noile telefoane pliabile ale brandului, deloc ieftine, se pare că se reflectă într-un succes de piață semnificativ.

Dincolo de detaliile de fond, mai fascinante sunt valorile numerice. Conform estimărilor preliminare ale Samsung, în perioada iulie-septembrie 2021, profitul său operaţional a urcat la 15.800 miliarde woni (13,3 miliarde dolari), cel mai bun rezultat din ultimii trei ani, în timp ce vânzările trimestriale au crescut cu 9,02% până la 73.000 de miliarde woni (61,2 miliarde dolari).

Samsung fiind un conglomerat masiv care activează într-o varietate foarte mare de domenii, cea mai fascinantă este creșterea înregistrată de divizia de cipuri. Criza mondială de semiconductori a contribuit la o majorare cu aproximativ 79% a profitului operațional înregistrat de acea aripă a Samsung Electronics. Conform analiștilor, gravitează în jurul a 10.000 de miliarde woni sau 8,37 miliarde de dolari.

Pe partea de telefoane, unde Samsung nu a avut o perioadă foarte bună deja de câțiva anii, profitul pare să arate din ce în ce mai bine, din nou. Această realitate se datorează comercializării a aproximativ 2 milioane de telefoane pliabile, în decurs de o lună. Rezultatele financiare finale urmează să fie publicate de Samsung la finele acestei luni.